woensdag 23 augustus 2017

Onderhoud

  





We zij weer terug in het land na een rondreis met pa door het Mooie Noorwegen een paar maanden terug gaf hij te kennen dat hij samen met mij weg wilde .Onder  het moto je kan beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan dan van dat hat ik nog willen doen heb ik het aanbod aanvaard .
Ben er achter ik nog niet aan een bus reis toe ben maar ik heb genoten van het samen zijn en het landschap van Noorwegen . Ook liep ik al enige tijd rond met de gedacht om de Quest eens onder handen te nemen na een jaar of drie en 16.000 km verder . Vandaag alle veerpoten uitgebouwd schoon gemaakt en opnieuw in het vet , remmen schoongemaakt en op alle draaipunten een drup olie .
Eigenlijk had het niet nodig geweest maar dat kan je pas zien als de handel open is gehaald , in het verleden dat ik meer in weer en wind fietste had het materiaal duidelijk meer te lijden .
Ook bijna een halve Kg droge bagger uit de wielkasten geschrapt en de fiets van binnen en van buiten schoon gemaakt ,
Morgen ga ik naar Den Helder naar het tegenwind racen een mooie test om de vers geprepareerde Quest even uit te testen.
     

Slijt deel om veerpoot om inslijten van remkabel te voorkomen 


Samen met pa op de gevoelige plaat

Een van de vele fjorden
Tot de volgende keer

1 opmerking:

  1. Mooi dat je die reis met je vader gemaakt hebt en een mooi levensmotto.

    BeantwoordenVerwijderen