zaterdag 21 juni 2014

Een eigen huis heeft voordelen maar........

De eerste stukjes zijn al weer af geschilderd
Twee jaar terug heb ik mijn hele winning buiten om geschilder met herstel werk zon tweehonderd uur werk.
Elk jaar neem ik mijn woning af met spons en lap en  de achterzijde was erg verweerd en had een nieuwe laag verf nodig.
Schoon maken, schuren ,plamuren  , gronden en af lakken maar zo vlug gaat het nu nog.
Bij een jaar uitstellen zet je je zelf weer meer op achterstand , dat zijn de nadelen van een eigen huis , je moet de ladder op .
En uitjes of andere leuke bezigheden moet je maar even vooruit schuiven , volgende week naar cv
ook de collectoren maar even af gedaan met de auto borstel en slang daar zat ook de nodige aanslag op het rendement zal wel weer stijgen.

Alleen de achterkant heeft onderhoud nodig


Tot de volgende keer

3 opmerkingen:

  1. Mooi pand Matthijs : Wij hebben rondom kuststof kozijnen, niet van hout te onderscheiden.
    Ik ben liever in mijn werkplaats bezig dan te klussen aan m'n huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit werk houdt mij ook al weer een tijdje bezig. Schuren en plamuren, schoonmaken enzovoort enzovoort. Blijft steeds een hele klus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft ook een hele klus , maar als je er op tijd bij bent valt het mee .
    Kunststof lijkt de oplossing en verouderd ook op den duur . ook draaien ramen naar binnen op.
    En regen in combinatie van wind kan er lekkage optreden als de afwatering te kort schiet of verstopt zit.
    In zekere zin is bezit armoede je hebt er zorgen en onderhoud van , maar het hoort er eenmaal bij.

    Groet Matthijs

    Ps vandaag weer flink op geschoten

    BeantwoordenVerwijderen