zondag 1 december 2013

Het went snel


Het is lastiger een foto maken in een kap

Wachtend op de komende tocht
 Gister avond nog even contact met George en had materiaal voor me en wilde wel een stukje fietsen en dat was niet tegen dove mans oren gezegd.
Ik heb dat aanbod niet afgeslagen en was rond de klok van elven in Wieringerwerf , eerst even koffie en bij praten.
Het plan was om een rondje Amstelmeer te doen , op richting het eiland der Vikingen De Haukes , korte afsluitdijk richting Breezand.
Bij Breezand naar Oudesluis ,Kolhorn , Winkel ,Langereis , de Gouwe ,de Weere , Abbekerk en Twisk.
Een rondje van nog net geen 70 Km afgelegd onder een dak , heerlijk lekker warm en geen wind om je oren.
Het went snel al dat comfort , allen foto's nemen gaat wat lastiger maar voor de rest dik in het zin .
Nog even koffie gedaan in huize Leegwater en wat nagepraat en aan de slag met de zij ruiten het resultaat is gezien op de gemaakte foto's .
Nog even proef gezeten in de feit met het dak erop en dat voelde wel wat meer opgesloten het is net zo als bij de voetgaten daar maakt je hiel een vlucht onder de fiets door.
Bij de kap gaan neus en oren buiten de kap om , maar het was wel te doen en gaan er de komende tijd mee rijden.
Als er straks een koude en natte zijwind op de fiets staat kan ik deze afsluiten en krijg ik deze niet om de oren.
Amstel meer vanaf de korte afsluitdijk
ook hoop ik in de open stand dat ik geen beslagen voorruit krijg wat me wel op viel bij een kleine opening is er veel ventilatie langs de ruit.
Ik heb er een paar keer tegen geblazen en hij besloegen en waaide direct weer droog , alleen bij stilstand werd het mistig.
George bedankt voor het materiaal en de gezelligheid .

ruit dicht

Ruit dicht gezien van binnen uit

Ruit open

Ruit open van uit binnen uit
Tot de volgende keer

2 opmerkingen:

  1. Mooi ontwerp, maar ik begrijp het niet helemaal. Open en dicht doe je gewoon door het ruitje op een andere plek op het klittenband te plaatsen. Toch? Vanwaar dan dit model? Het had dan toch ook gewoon een cirkel of een rechthoek kunnen zijn? Of zie ik nou iets heel handigs over het hoofd? Kun je het ruitje misschien ook draaien?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wim,

    Het gat zit er in om je vinger doorheen te steken en de ruit lost te trekken en op een andere manier terug te plaatsen.
    De basis is het gat van de kap zelf en deze heb ik met 20 mm per kant vergroot.
    Dit om de klittenband op te plakken.
    Ik hoop op de open stand genoeg ventilatie te behouden en zo de ruitjes in de kap te houden.
    Dan hoef je niet in de fits te zoeken waar ze liggen .


    Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen